Σελίδες

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

FIAT η ιστορία μιας μεγάλης κυρίας

Η FIAT SpA (Fabrica Italiana Automobili Torino) ιδρύθηκε στο Τορίνο το 1899, όπότε και δημιουργήθηκε το πρώτο αυτοκίνητο της με το όνομα 3 ½ ΗΡ, από το οποίο κατασκευάστηκαν 8 μονάδες.
fiat 3 1/2 hp

Giovani Agnelli
 Το 1902 ανέλαβε την προεδρία της ο Giovani Agnelli, υπό την ηγεσία του οποίου σε λιγότερο από 10 χρόνια η FIAT  έγινε η μεγαλύτερη βιομηχανία αυτοκινήτου της Ιταλίας. Οι δραστηριότητες της διευρύνθηκαν και σε άλλους τομείς των μεταφορών, που περιλάμβαναν την αεροπλοΐα, τα τρένα, τα επαγγελματικά οχήματα, τα λεωφορεία, τα αγροτικά μηχανήματα, για να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους παγκοσμίως.
Το 1969 απέκτησε το 50% του θρύλου της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της Ferrari, στην οποία ανέβασε το ποσοστό συμμετοχής της στο 90% το 1988. Επίσης το 1969 εξαγόρασε τη Lancia και την οδήγησε σε ανάκαμψη, με μεγαλύτερη επιτυχία την ανακήρυξη της Delta ως αυτοκινήτου της χρονιάς 1980. αλλά και σε μια μεγάλη πορεία αγωνιστικών επιτυχιών, με 11 παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι.
Το 1987 εξαγόρασε την Alfa Romeo, η οποία συνέχισε την κατασκευή αυτοκινήτων με κορυφαία οδηγική ευχαρίστηση και κατέκτησε δυο φορές τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς, με την 156 (1998) και την 147 (2001). Το 1993 εξαγόρασε τη Maserati, μια από τις πιο φημισμένες μάρκες σπορ αυτοκινήτων, ολοκληρώνοντας έτσι τη συγκέντρωση του συνόλου σχεδόν της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα ισχυρό γκρουπ.

Οι σταθμοί στην ιστορία

Πολλά είναι τα αυτοκίνητα της εταιρείας που άφησαν εποχή και έβαλαν τη σφραγίδα τους στην εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας δημιουργώντας νέες τάσεις και καλύπτοντας τις ανάγκες του κοινού.
Αυτοκίνητα σαν το Topolino & 500 – 600, 124, 127, 128, panda, uno, κλπ αποτελούν ορόσημα όχι μόνο για τη Fiat αλλά για την ιστορία του αυτοκινήτου γενικότερα.

fiat topolino
Το 1967 το 124 έγινε το πρώτο Fiat που κέρδισε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς, για να ακολουθήσουν 10 ακόμα τέτοιες διακρίσεις.

Το ‘’ποντικάκι’’

Το πρώτο 500 ονομάστηκε topolino (ποντικάκι) και ήταν ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα παγκοσμίως την εποχή της παραγωγής του. Από το 1936 μέχρι το 1955 πουλήθηκαν σχεδόν 520.000 από αυτά.
Το 1955 παρουσιάστηκε το Fiat 600, το οποίο αποτέλεσε τη βάση για το σχεδιασμό του Fiat 500 nuova. Το Nuova σχεδιάστηκε από τον Dante Giacosa, δημιουργό επίσης του Topolino 600. Ενώ το ‘’ποντικάκι’’ ήταν ένα αυτοκίνητο με κίνηση μπροστά, ο Giacosa θέλησε να χωρέσει περισσότερα σε μικρότερο χώρο και έτσι έπεισε τη Fiat πως ο καλύτερος τρόπος για να το καταφέρουν ήταν να μεταφέρουν τη μηχανή και τη μετάδοση της κίνησης πίσω. Ο κινητήρας ήταν δικύλινδρος, αερόψυκτος, με ισχύ 13,5 ίππων και η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν 85χλμ/ώρα.

fiat 600

fiat 600 multipla

fiat 124

fiat 127

fiat 500

fiat 500L
fiat 500L
Η σημαντικότερη βελτίωση πραγματοποιείται το 1965, οπότε και αλλάζει η φορά ανοίγματος στις δυο πόρτες. Τον ίδιο χρόνο αυξήθηκε η απόδοση στους 19 ίππους, δίνοντας τελική ταχύτητα 95χλμ/ώρα. Το 1968 παρουσιάστηκε το μοντέλο 500L
με περισσότερες βελτιώσεις σε επίπεδο εσωτερικής άνεσης. Η παραγωγή του Fiat 500 σταμάτησε το 1975, με πωλήσεις που ξεπέρασαν το 3.600.000 αυτοκίνητα. Παρά τα 35 χρόνια που πέρασαν από την έξοδο του τελευταίου 500 από τα εργοστάσια παραγωγής, πολλά από αυτά εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου