Σελίδες

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Volkswagen Beetle (Σκαραβαίος)


Adolf Hitler und Ferdinand Porsche
O Ferdinand Porsche οραματιζόταν ήδη από το 1920 να κατασκευάσει ένα φτηνό αυτοκίνητο. Το 1933 ο Αδόλφος Χίτλερ ανακοίνωσε την πρόθεση του να κατασκευάσει ένα μικρό αυτοκίνητο για το γερμανικό λαό.
Δέχτηκε το σχέδιο του Porsche, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να μεταφέρει 2 ενήλικες και 3 παιδιά, να έχει μέγιστη ταχύτητα 100χλμ/ ώρα, να καταναλώνει όχι περισσότερη βενζίνη από 0,8 λίτρα ανά 10χλμ., να έχει αερόψυκτη μηχανή, να μπορεί επίσης να μεταφέρει 3 στρατιώτες και 1 πολυβόλο και η τελική του τιμή να είναι χαμηλότερη από 1.000 μάρκα.
Ακολούθησαν εντατικές δοκιμές και κατασκευή διαφόρων πρωτοτύπων.
Η παραγωγή προγραμματίστηκε να ξεκινήσει το 1939 στη νεόκτιστη για το σκοπό αυτό πόλη Wolfsburg.

Το σχέδιο προώθησης του αυτοκινήτου και το ίδιο τα αμάξι ονομάστηκαν KDF (Kraft Durch Freude) δηλ. Δύναμη μέσω Ευχαρίστησης.

Στη διάρκεια του πολέμου δημιουργήθηκαν για το στρατό παραλλαγές του Σκαραβαίου που χρησιμοποιήθηκαν αργότερα και από τα συμμαχικά στρατεύματα.
Το 1945 το Wolfsburg βρέθηκε στη βρετανική ζώνη κατοχής.
Ivan Hirst
 Ο υπεύθυνος για το εργοστάσιο ταγματάρχης Ivan Hirst θέλησε να ξαναρχίσει την παραγωγή του Σκαραβαίου, αφού η ζήτηση για ένα φτηνό και μικρό αυτοκίνητο την εποχή εκείνη ήταν τεράστια. Με τις εγκαταστάσεις σχεδόν ολοσχερώς κατεστραμμένες κατόρθωσε να κατασκευάσει 58 αμάξια.
Οι Βρετανοί αξιωματικοί παρήγγειλαν 5.000 ακόμη, και αυτό υπήρξε η σωτηρία του.
Το 1946 η εταιρία είχε ήδη ονομαστεί Volkswagen
Από το 1955, που η παραγωγή του Σκαραβαίου ξεπέρασε στη Γερμανία το 1.000.000, άρχισε και η παγκόσμια φήμη του, καθώς και η λειτουργία εργοστασίων σε άλλες χώρες. 
Στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, παρότι το μοντέλο είχε αρχίσει να θεωρείται παρωχημένο, η ευφυής διαφημιστική καμπάνια και η αναγνώριση της αξιοπιστίας του αύξησαν τις εξαγωγές στις Η.Π.Α. 
Το 1996 όμως, μόνο το Μεξικό παρήγε τον παλιό Σκαραβαίο. 
Από το 1998 το αυτοκίνητο πουλιόταν αποκλειστικά στη χώρα αυτή μέχρι τον Ιούλιο 2003, όποτε και σταμάτησε η παραγωγή.
Ο Σκαραβαίος στα ελληνικά, ή Beetle, αν επιθυμείτε, υπήρξε σύμβολο ελευθερίας και το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο, αφού αγοράστηκε από σχεδόν 22.000.000 ανθρώπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου